Boss Marketingin Google Analytics -koulutus

Muuta verkkoanalytiikka kävijälaskurista markkinoinnin hyötykäyttöön

Google Analytics on ehkä yleisin verkkoanalytiikan työkalu, jolla seurataan kävijöitä ja mitataan markkinoinnin onnistumista yhteismitallisesti.

Perusmuodossaan työkalu on ilmainen ja netti täynnä opetusresursseja. Joskus sitä silti kaipaa jotakuta, joka näyttää ihan kädestäpitäen, miten homma toimii ja miten siinä kannattaa edetä.

Valitse osaamistaso ja lähdetään siitä liikkeelle:

  • Mistä Google Analyticsissa oikeasti on kyse ja mitkä käytännön rajoitteet sillä on?
  • Miten Google Analytics asennetaan verkkosivustolle ja miten sen käyttäjäoikeuksia myönnetään?
  • Mitä keinoja on tehdä GA:han tavoitteita (goaleja)?
  • Miten markkinointi ja tulokset yhdistetään toisiinsa UTM-parametreilla ja kampanjaraporteilla?
  • Miten GA yhdistetään muiden Google-tuotteiden kanssa?
  • Miten GA:n käyttöliittymä toimii ja miten sen raporteista otetaan pomotason hyödyt irti
    • suodattimilla
    • segmenteillä
    • hakurajauksilla
    • toissijaisilla ulottuvuuksilla?
  • Miten raportteja ajastetaan tai tehdään hälytyksiä?
  • Miten ja mihin tarpeeseen luodaan omia metriikoita tai dimensioita?

Rehellisesti sanottuna raporttien ajastus ja lähettäminen automaattisesti sähköpostiin on meidän kummankin ajankäytön hukkaamista. Mutta koska osa osaa sitä pyytää, niin opetan senkin ja kerron mitkä hälytykset ainakin pitää olla olemassa.

Google Analyticsin normaalisti keräämää dataa on hyvä jatkaa Google Tag Managerilla. Katso pomotason Google Tag manager -koulutus

Aloita Google Analytics -koulutus

[thrive_link color=’blue’ link=’#varaa’ target=’_self’ size=’medium’ align=”]Avaa kalenteri[/thrive_link]

Jos nappi, ei toimi, avaa kalenteri tästä