Moni yritys haluaa itselleen uudet kotisivut ja ennen kuin ryhtyy mihinkään käytännön toimiin, on syytä selvittää itselleen muutama asia halutaanko vai tarvitaanko
Myöhästyin illan viimeisestä junasta, kun olin puhumassa asiakkaan järjestämässä tilaisuudessa, ja väitin ettei yrityksen verkkosivusto ole olemassa asiakkaita varten. Sain koko loppuillan keskustella eri ihmisten kanssa
Paljon puhutaan siitä, kuinka paljon yrityksen pitäisi käyttää rahaa markkinointiin. Tätä on yleensä verrattu suhteessa yrityksen liikevaihtoon. Suomalaiset yritykset käyttää siihen ehkä 3%, ruotsalaiset 6% ja
Maassamme on ollut koronavirusta nyt noin kaksi kuukautta ja poikkeavia järjestelyitä noin kuukauden. Joko alkaa tulla tsemppiviestit korvista? Tästä selvitään, pimpeli pom, ja samaa rataa, pandempia
Jos markkinoinnin suunnittelu alkaa Facebook-kampanjan ideoinnilla, ollaan ohitettu tosi monta pysäkkiä matkalla Tarkoitushakuiseen markkinointiin. Ei tarvita edes digistrategiaa, vaan digiä hyödyntävä markkinointistrategia. Ennen kuin tehdään yhtään
Chat-palvelu hankitaan yritykselle edelleen usein teknologiana, eikä liiketoimintahankkeena. Palveluksi valitaan joko halvin tai mahdollisesti paikallisin. Operointitehtävä annetaan jonkun sivutyöksi, tai se ostetaan palveluna ulkopuolelta. Kulut pysyvät
Osa Google Analytics -asennuksista on edelleen ilman goaleja eli tavoitteita tai konversioita. Melkein yhtä useassa niitä on ihan liikaa, koska asennusta ei ole tehty bisnestä vaan
Google Analytics kertoo liikenteen määrän, mutta ei juurikaan tietoa siitä, mistä liikenne tulee. UTM-parametrit on keino korvamerkitä sisääntuleva liikenne ja seurata sitä aina konversioon asti. Näin
Startuppien pitäisi ulkoistaa digimarkkinointi. Itsehän laajennan samaan sääntöön startupit kaikkiin yrityksiin ja digimarkkinoinnin kaikkeen markkinointiin, kunhan ymmärtää tietyt lainalaisuudet. Vaikka yrityksesi olisi 40 vuoden ikäinen perheyritys,
Suomalaiset yritykset ovat mestareita piilottamaan verkkosivustoltaan tuotteen hinnan, myymään lisähinnalla koulutuksia tuotteensa käyttämiseen ja jättämään asiakkaat sen jälkeen yksin tuotteen kanssa. Lyhyesti sanottuna tuotteen ostaminen on
Perusmuodossaan Google Analytics seuraa käyttäjien sivulatauksia ja esittelee niiden kokonaismääriä halutulta aikajaksolta jaoteltuna jonkin ensisijaisen mittasuhteen (primary dimension) avulla. Yleensä tässä tarkastellaan eri kanavien tai kampanjoiden synnyttämän