10 lokakuun, 2023

Yritysten kulmahuoneissa joskus pohditaan paljonko yrityksen pitäisi käyttää rahaa markkinointiin. Luonnollisesti mikä tahansa kuluerä halutaan pitää euromääräisesti mahdollisimman pienenä. Kun siitä kuluerän sijaan haluaakin tehdä investoinnin,

Lue lisää

29 elokuun, 2023

Moni yritys haluaa itselleen uudet kotisivut. Ennen kuin ryhtyy mihinkään käytännön toimiin, on syytä selvittää itselleen muutama asia halutaanko vai tarvitaanko uudet kotisivut mikä vanhassa sivustossa

Lue lisää

11 toukokuun, 2023

Myöhästyin illan viimeisestä junasta, kun olin puhumassa asiakkaan järjestämässä tilaisuudessa, ja väitin ettei yrityksen verkkosivusto ole olemassa asiakkaita varten. Sain koko loppuillan keskustella eri ihmisten kanssa

Lue lisää

31 maaliskuun, 2020

Maassamme on ollut koronavirusta nyt noin kaksi kuukautta ja poikkeavia järjestelyitä noin kuukauden. Joko alkaa tulla tsemppiviestit korvista? Tästä selvitään, pimpeli pom, ja samaa rataa, pandempia

Lue lisää

24 tammikuun, 2020

Jos markkinoinnin suunnittelu alkaa Facebook-kampanjan ideoinnilla, ollaan ohitettu tosi monta pysäkkiä matkalla Tarkoitushakuiseen markkinointiin. Ei tarvita edes digistrategiaa, vaan digiä hyödyntävä markkinointistrategia. Ennen kuin tehdään yhtään

Lue lisää

8 lokakuun, 2019

Chat-palvelu hankitaan yritykselle edelleen usein teknologiana, eikä liiketoimintahankkeena. Palveluksi valitaan joko halvin tai mahdollisesti paikallisin. Operointitehtävä annetaan jonkun sivutyöksi, tai se ostetaan palveluna ulkopuolelta. Kulut pysyvät

Lue lisää

25 kesäkuun, 2019

Osa Google Analytics -asennuksista on edelleen ilman goaleja eli tavoitteita tai konversioita. Melkein yhtä useassa niitä on ihan liikaa, koska asennusta ei ole tehty bisnestä vaan

Lue lisää

1 huhtikuun, 2019

Google Analytics kertoo liikenteen määrän, mutta ei juurikaan tietoa siitä, mistä liikenne tulee. UTM-parametrit on keino korvamerkitä sisääntuleva liikenne ja seurata sitä aina konversioon asti. Näin

Lue lisää

28 maaliskuun, 2019

Startuppien pitäisi ulkoistaa digimarkkinointi. Itsehän laajennan samaan sääntöön startupit kaikkiin yrityksiin ja digimarkkinoinnin kaikkeen markkinointiin, kunhan ymmärtää tietyt lainalaisuudet. Vaikka yrityksesi olisi 40 vuoden ikäinen perheyritys,

Lue lisää

15 maaliskuun, 2019

Suomalaiset yritykset ovat mestareita piilottamaan verkkosivustoltaan tuotteen hinnan, myymään lisähinnalla koulutuksia tuotteensa käyttämiseen ja jättämään asiakkaat sen jälkeen yksin tuotteen kanssa. Lyhyesti sanottuna tuotteen ostaminen on

Lue lisää

26 helmikuun, 2019

Perusmuodossaan Google Analytics seuraa käyttäjien sivulatauksia ja esittelee niiden kokonaismääriä halutulta aikajaksolta jaoteltuna jonkin ensisijaisen mittasuhteen (primary dimension) avulla. Yleensä tässä tarkastellaan eri kanavien tai kampanjoiden synnyttämän

Lue lisää

13 helmikuun, 2019

Sanakirjassa kampanja tarkoittaa yhteiseen päämäärään tähtääviä yksittäisten toimenpiteiden sarjaa. Tapahtuma ja erityisesti sen markkinointi on mitä suurimmassa määrin kampanja. Kampanjaa tulee kohdella, suunnitella ja toteuttaa kokonaisuutena.

Lue lisää

13 helmikuun, 2019

Perinteisessä tv-mainonnassa haluttu mediabudjetin suuruus määrittelee kuinka monta kertaa mainos näytetään. Tämän perusteella lasketaan arvio siitä, kuinka paljon mainoksella olisi voinut olla katsojia. Digimarkkinoinnissa kustannus rakentuu

Lue lisää

11 helmikuun, 2019

Google Tag Manager (GTM) on Googlen ilmainen tagienhallintaan tarkoitettu ohjelma. Tämän kautta web-sivustolle on helppoa lisätä muita ohjelmia, eikä markkinoijan aina tarvitse vaivata nettisivun toimittajaa. Esimerkkejä

Lue lisää

27 tammikuun, 2019

Markkinointi ja innovaatiot ovat yrityksen tärkeimmät funktiot. Loput ovat kuluja ja tukitoimintoja. (Myös myynti ja asiakaspalvelu ovat tukitoimintoja.) Unohda perinteiset organisaatiokaaviot, sillä bisnes tai asiakas ei

Lue lisää