Boss Marketingin Google Tag Manager -koulutus

Valjasta tehotyökalu, jolla vapautat markkinoinnin IT-hallinnon ikeestä

Google Tag Manager on työkalu, jolla asennetaan verkkosivustolle skriptejä ja toteutetaan edistyneempää verkkoanalytiikkaa.

Työkalu on ilmainen, netti on täynnä opetusresursseja, mutta joskus sitä silti kaipaa jotakuta, joka näyttää ihan kädestäpitäen, miten homma toimii ja miten siinä kannattaa edetä.

Valitse osaamistaso ja lähdetään siitä liikkeelle:

  • Mistä Google Tag Managerissa oikeasti on kyse ja mihin sitä käytetään?
  • Miten GTM asennetaan verkkosivustolle ja miten sen käyttäjäoikeuksia myönnetään?
  • Mitä on triggerit, tagit ja muuttujat?
  • Miten eri skriptejä asennetaan GTM:n avulla?
  • Miten esikatselu ja debuggaus tapahtuu?
  • Miten GTM:ää voi testata tuntemattomalla sivustolla?
  • Miten triggeriä käytetään muuttujan perusteella?
  • Mitkä ovat parhaat GTM-opiskeluresurssit Internetissä?
  • Miten tehdään Google Analytics -tapahtuma/eventti?
  • Miten valitaan oikeanlaiset nimet GA-tapahtumille?
  • Miten GA:han lähetetään custom dimensioita?
  • Miten dataLayeria luetaan?
  • Miten käyttäjän tila tallennetaan cookiella?
  • Miten valmiita skriptireseptejä tuodaan järjestelmään?
  • Miten videoiden katselua seurataan GTM:n avulla?
  • Miten iframe-lomaketta seurataan GTM:n avulla?

Kun alkuun päästään niin sovelluskeinot on liki rajattomia. Osa sivustoista on toteutettu sellaisella tavalla, että valmis koulutusmateriaali ei sellaisenaan toimi. Silloin voidaan siirtyä projektin puolelle. Lopulta ihan tai melkein kaikki onnistuu.

Google Tag Manager-koulutus liittyy olennaisesti Google Analyticsin kehittämiseen. Katso pomotason Google Analytics -koulutus.

Aloita Google Tag Manager -koulutus

[thrive_link color=’blue’ link=’https://drift.me/jarno/meeting’ target=’_self’ size=’medium’ align=”]Avaa kalenteri[/thrive_link]